Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

fredag, november 24, 2006

sälja hudkräm? skulle JAG? skulle jag...?

Min hemtenta är snart färdig, och skärvstenshögen faller bit för bit från mitt bröst. Helgen kommer inte tillbringas i panik, tvärtom i största lättja.

En inre dragkamp pågår just nu i min lilla skalle. Jag har blivit erbjuden jobb som säljare för Mary Kay, ett g i g a n t i s k t kosmetikaföretag som du antagligen bara hört talas om ifall du träffat en av dess säljare. Mary Kay spenderar inga pengar på yttre marknadsföring, all försäljning sker direkt, genom att säljare och kunder träffas, varorna demonstreras och kunderna beställer direkt från säljaren.

Dragkamp pågår. Det är ett jobb, som kräver investering i tid och pengar och betalar sig på sikt, beroende på hur många kunder jag raggat. Mary Kays produkter är faktiskt bland de bästa jag prövat, huden jublar, mina finnar försvann, de finns på Djurens Rätts vita lista över märken som är garanterat fria från djurförsök, de har t o m uppmärksammats i FN för sitt arbete... det är ett creddigt företag. Jag har förgäves letat på nätet efter otrevliga historier, dåligt rykte, smutskastning, sekthistorier från bittra f d säljare. Hittade inget.
Frågan är om jag vill kuska runt och hålla home parties? Är det en typisk Rådvill-Bergsäkergrej?
Ifall du är en av de typ 3 läsare som känner mig rätt väl, gå in på http://www.marykay.se och fundera.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter