Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

måndag, november 20, 2006

Min hemtenta och mina känslor

Tänk er att ni är på en ganska skabbig campingplats, och bor i tält. Campingen är jättestor, och de enda toaletterna som finns är en överfull bajamaja per 500 campare. Inte så kul. Men - du är skitnödig! Och du vet, att 3 kilometer bort, på campingens reception, finns en nice, ren, fin, härlig normal toalett. Du går dit, det är högsommarvärme och gassande sol, du tvingas passera fulla tyskar och feta brittiska barn som skriker, men du härdar ut. Du är ju på väg till den rena fina toaletten!
Och när du slutligen kommit dit, tagit dig in och satt dig tillrätta så - är du inte nödig längre. Du KAN bara inte pressa ut något!

SÅ känner jag just nu med min tenta. Jag vill, jag behöver, jag måste - men jag KAN inte pressa fram något!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter