Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

fredag, november 10, 2006

Söv mig, väck mig när jag fått jobb.

Jag måste nog ha en portion glass innan jag kan skriva det här inlägget...

Så. Euroshoppers chokladvanilj.

Min trötthet beror antagligen på styrketräningen som blev av trots min seghet trots att jag tog sovmorgon idag efter en intensiv period med osunt mycket lektioner i ett syrefattigt klassrum med en sövande undervisning om Nordens sten- brons- och järnålder om vilka vi nu fått en humorbefriad hemtenta som ska skrivas på två veckor trots att de stjäl vår tid med en rad studiebesök av vilka Danmarksresan verkar bli den roligaste trots att jag måste umgås med hela min gymnasiala klass och det hela kommer antagligen bli ungefär som på gymnasiet med grupperingar, skitsnack, fraktioner, intriger, romanser, bråk och slagsmål.

Det var slagsmål på Arkeologiska Instutitionen igår. Så går det när vilket pack som helst släpps in på högskolan, inte för att jag lägger någon värdering i det egentligen, det är ett rent konstaterande. Så går det när man tvingar vuxna människor ha för mycket lektioner. Så går det när en samling idioter försöker utbilda sig till något som det redan finns ett katastrofalt överskott på och ingen av oss kommer få jobb. Så går det när det är november, mörkt, kallt, rått, fult, stinker svett på spårvagnarna och när inte ens .SE- och City-utdelarna ser glada ut längre.
Till och med jag, som har Tintin och Indiana Jones som mina barndomsidoler och lekte med mumier istället för dockor när jag var liten, som stal penslar från klassrummet och satt i sandlådan och penslade fram stenar som jag låtsades var ben, funderar på att göra nåt annat. Läsa arkeologi är det sista jag vill just nu, jag tittar på andra utbildningar SOM GER JOBB och till och med gräsliga befattningar som salespersonmanagementcontroller eller högskoleingenjör eller tandhygienist eller förskolelärare låter lockande.
Ni fattar??

2 kommentarer:

Blogger Raa sa...

Åkej, nu försöker jag för andra gången lämna en kommentar på din blogg. Hoppas det går. Alltså, det är ju solklart att du ska bli arkeolog! Ge inte upp för lite höstdepp och gymnasial stämning. Om den nu är så gymnasial så slår du väl alla andra rent intellektuellt vilket kommer leda till att just DU får de jobb som finns eftersom du är smartare! Pöss

lördag, november 11, 2006  
Blogger Caspar sa...

lördag, november 11, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter