Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

torsdag, november 23, 2006

Julstämning?



På min gård ligger det en gran på marken. Jag vet inte riktigt vem som lagt den där, eller varför. Kanske någon som bara inte orkade släpa på en gran längre? Eller någon som tappade den, och nu letar förtvivlat?

Man kan också fråga sig vad det är för typ av gran. Är det en så kallad jul-gran, som brukar vara populär vid den här tiden på året? Och vad gör den isåfall liggande på min gård?

Nog kan jag förstå en strävan att skapa julstämning genom att lusa ned världen med jul-prylar såhär års, trots att klimatet snarare skriker klimatkatatstrof än sjunger ljuva julsånger. Men att lägga en gran? På asfalten? Utan en enda kula, glitter eller ens en liten ljusslinga? Nej, ni får nog förklara hur ni tänkt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter