Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

måndag, november 06, 2006

Säg det med en lur!


Har du hört talas om blommogram, glassogram eller kanske kyssogram? Dessa är tjänster du kan köpa ifall du skicka en personlig hälsning till en kär person som är för långt bort. Men är det verkligen så personligt? Hur kul är blommor egentligen, är det inte lite som att skriva ett brev där det står "jag är tråkig"? Glassogram passar bäst på sommaren, och kyssogram är i själva verket rätt äckligt - tänk att skicka en fackman för att kyssa din pojk/flickvän när inte du är där!

Nej, nu finns ett nytt alternativ på marknaden - Lurogram! Lurogram AB startades av några arbetslösa arkeologer som tröttnade på att deras kärestor alltid glömde mobilladdaren hemma och när de skulle ringa och säga "puss" eller liknande, fanns det bara en lur kvar på telefonen.

Så hur skulle de kunna skicka en kärleksfull OCH personlig hälsning?
Så en dag råkade en av dem kasta en blick i en av sina böcker och fick en snilleblixt - bronsluren! En gammal trend som det är dags att blåsa nytt liv i!

Så nästa gång du vill ge din käresta något som är både personligt och minnesvärt - skicka ett Lurogram! En välutbildad blåsare kommer och spelar just för din vän!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter