Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

söndag, november 26, 2006

Ögonkontakt

Precis som jag lovade, firade jag hemtentans färdigställande med öl, vänner, krog, en krog till, en klubb och en efterfest.
Göteborg, lördagnatt, stod stilla och tyst utanför Järntorget där de unga och trendiga stapplade omkring och spanade in varandra. Mina högklackade ben bar mig hela kvällen när vi sprang omkring på kullerstensgator och ältade varandras jobb- bostads- och framtidsångest. Luften var så mild att till och med jag, vinterhatare, längtade efter snö, bara för att det skulle kännas så skönt med ett normalt slutet på november-väder. Vädret hade vänligheten att inte regna just när vi stod i krogkön.
På dansgolvet fick jag ögonkontakt, som senare utvecklades till avsevärt mer kroppskontakt. Trots att jag var dum nog att ge bort något så dyrbart som mitt mobilnummer hoppas jag att historien slutade med vårt "hejdå". Vi blir aldrig mer så snygga som en lördagnatt.

2 kommentarer:

Blogger Raa sa...

Hoola!
Jag missade nog en del där när jag hamnade i det timslånga telefonsamtalet. Hur pass mycket kroppskontakt får plats under benämningen "avsevärt mer"?
:)
Ha en briljant söndag!

söndag, november 26, 2006  
Blogger RådvillBergsäker sa...

Ja, just den kvällen hade nog jag roligare än du ;-)

tisdag, november 28, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter