Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

tisdag, maj 15, 2007

Min ansökan studsade tillbaka från Rumänien till min inbox och jag har en plats på utgrävningen i Tilisca!
Jag hällde upp kaffe med ena handen samtidigt som jag öppnade mejlet. Kaffekoppen rann nästan över av min glädjeförstumning! Men bara nästan - jag slutade hälla när nivån var precis i kanten på koppen. Det var rätt snyggt, nästan som en film.
Nu börjar alla om och men hopa sig i mitt huvud. Egentligen är det mest pengar som är ett problem - har jag råd att åka, samtidigt som jag måste betala hyra för min nya lägenhet hela sommaren?

Är det någon som har ett tält att låna ut, mot att få bo i min lägenhet ett par veckor kanske? Någon kanske till och med har ett trangiakök, en rumänsk parlör och goda råd på vägen?

4 kommentarer:

Blogger Raa sa...

Åhh, kul kul kul!
Det löser sig med pengarna tror jag.

tisdag, maj 15, 2007  
Anonymous Anonym sa...

Grattis! :) Rumänsk parlör och råd på vägen kan jag kanske bistå med... är verkligen ingen expert, men ett och annat vettigt (och ovettigt)kan jag nog säga. Vi får höras om det!

tisdag, maj 15, 2007  
Blogger RådvillBergsäker sa...

De ovettiga råden är precis lika välkomna! Du har antagligen parlörer på vartenda språk som finns. ;-)

tisdag, maj 15, 2007  
Anonymous Anonym sa...

Hihi :) It's a date, then ;)

onsdag, maj 16, 2007  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter