Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

tisdag, april 24, 2007

Mitt hår håller på att torka. Idag ville jag inte kliva upp. Drömvärlden höll ett extra hårt grepp om mig, tvingade mig att ställa in fem nya minuter på mobilväckningen. Sedan höll den mig fast i foten och släpade sig efter ända in i duschen. Där rann den slutligen ner i underjorden igen, tillsammans med schampo och tvål.

Igår kom jag hem med leriga stövlar. Det första jag tvingades göra var att spola av dem i badkaret. Det gav en viss dagisnostalgi. Jag antar att proceduren blir densamma idag. Vi ska få leka med en totalstation idag. Som de riktiga arkeologerna gör - vandra runt med en stav prydd av en prisma i toppen och "rita" kartor av allt som kan tänkas vara viktigt i landskapet. PC liknade Gandalf när han demonstrerade staven, allt som saknades var slokhatten.

Idag får det bara inte vara lerigt - när jag lämnar de uråldriga lerornas landskap runt Näckrosdammen ska jag gå och bli kulturell på Konserthuset. Tror ni de släpper in folk med leriga stövlar i Stenhammarsalen?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter