Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

onsdag, mars 21, 2007

Jag googlar jorden

Jag har laddat ner Google Earth och är helt fast! Det var vår käre PC som föreslog att vi skulle lära oss titta på olika kartor och flygfoton och grubbla över vad en arkeolog kan få ut av det.

Så långt kom inte jag. Nu sitter jag här och återupplever gamla reseminnen, och fantiserar över nya. Nyss var jag på Vestmaneyjar och blev nostalgisk över den lavadränkta lilla staden bebodd av partyglada människor och den färgsprakande lilla hamnen omgiven av höga, gröna klippor. Nu ska jag till Tokyo.
Vi syns!

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

du gör mig lycklig, sweet!

onsdag, mars 21, 2007  
Blogger Raa sa...

Hallå uppdatera! Det har gått en halv vecka för sjutton! Jag antar att det faktum att det är just nu som ditt liv är som mest intressant hänger ihop med att du just nu INTE bloggar så mycket.
Men ändå.
Puss!

söndag, mars 25, 2007  
Anonymous Anonym sa...

Jag är en sån som försöker vänta med att uppdatera tills jag kommer på nåt bra att skriva...
Dessutom är jag för nöjd med livet just nu för att sitta och skriva om det!

söndag, mars 25, 2007  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter