Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

fredag, mars 02, 2007

Forntid och nattklubbar, funkar det?

Soundtrack: Rocky Horror Picture Show - jag kan inte få nog.


Jag har lagt ner studierna för idag, men är kaffespeedad och inte ens det stora, vida Internet kan roa mig. Idag satt jag på samma stol, vid samma bord på Junggrens café i 6 timmar. Jag måste väl kvala in som stammis?

Vid bordet bredvid satt två pojkar, lika som bär. De måste vara antingen bröder eller kompisar sedan så många år att de börjat likna varandra. De hängde sina pop-hår-söta små huvuden över en lärobok i latin och rabblade någon dialog mellan typ Lydia och Postulus, det lät väldigt roligt. Jag blev lite sotis över att jag inte själv läser latin. Då och då tittade de på mig. Jag låtsades som ingenting. De tittade mer. Länge, uppenbart. Jaja, jag vet att jag är snygg, sluta glo på mig.
När mina kursare anlände och vi började utbyta desperata klagomål över tentafrågorna tog den ene, långhårige i grön tröja klädde grabben mod till sig och frågade vad vi pluggar.
"Forntid, varför ägnar sig unga eleganta damer som ni er åt det? Ska inte ni hänga på nattklubbar och sånt?"
Jag svarade att forntid och nattklubbar kompletterar varandra alldeles utmärkt. Vi drog slutsatsen att vi hänger på samma institution, och avslutade med ett "Vi ses på institutionen, eller Kings Head." De var rätt söta.

Junggrens verkar överhuvudtaget vara ett bra ställe att börja prata med främlingar på.

Jag är sur på Västtrafik, eller mig själv, för att de försöker böta mig på 800:- för ett månadskort jag precis laddat pengar på, men inte aktiverat. Jag ska överklaga, fett.

Vad ska jag roa min nya väninna med imorgon? Mig själv? Min katt? En film? (Vi har ju knappt gjort annat än titta på skumma filmer tillsammans.) En massa vin? Jag kan inte laga mat, så jag hoppas att hon kan det. Själv måste jag nog bota min besatthet genom att titta på Rocky Horror Picture Show igen, det kanske är lika bra att hyra den?

4 kommentarer:

Blogger Raa sa...

Hey, det är inte henne utan mig du ska roa ikväll! Har du glömt det? Eller får vi klara oss utan dig? :(

lördag, mars 03, 2007  
Anonymous Anonym sa...

Det verkar som om du får carry on utan mig...

lördag, mars 03, 2007  
Anonymous Anonym sa...

Ta det lungt med Västtrafik, din bror jar just fått jobb där.

lördag, mars 03, 2007  
Anonymous Anonym sa...

Åh, en kontakt på insidan! Nice! Han MÅSTE fixa så att jag slipper betala för ett ynka oaktiverat kort...

lördag, mars 03, 2007  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter