Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

torsdag, februari 22, 2007

Soundtrack: Stronger - Amy Winehouse

Idag är det Petter Katt, eller Per i stolen. Så kallades den 22 februari förr, eftersom gamla kalendrar firade Petrus cathedraticus denna dag, till minne av att Petrus äntrat biskopsstolen. I augusti firade man också Petri fäng, alltså Petrus i bojor. Hur man firade vet jag inte. Jag ska fundera på vad jag kan göra idag för att hedra minnet av Per i stolen.


Fet St Petersburg-nostalgi igår. Dostojevskij och slagsmål i sängen. När jag äntligen kastade ut Kaspar vid halv 3-tiden var mitt rum i totalt kaos och damm virvlade runt i våra näsor.

Inatt drömde jag en riktigt sweet dröm - mamma och jag gick in i en butik som säljer fest- och balklänningar. "Välj nu ut en riktigt fin klänning till premiären på Operan" säger mamma. Jag är inte nödbedd - far runt bland glitter, paljetter och yviga kjolar och klämmer, känner och testar. Orgien störs av att just mamma ringer och väcker mig. Hon tycker drömmen verkar härlig och det är just Opera-besök hon vill planera. Jag säger mest okej till allt och gillar att ha saker att se fram emot - Operan, min födelsedag, våren.

Rådande väder kan mest dra åt helvete. Det är kallt, blåser småspik, och väglaget ger nära döden-upplevelser. Jag intar samma taktik som i Mora och vägrar gå ut förrän klimatet tagit sig i kragen. Kragen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter