Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

fredag, mars 16, 2007

Det kära inlägget

Jag passar på nu på våren. När allt annat också är nytt, och alla är yrvakna och blekare än snödropparna.
En ny kärlek med nya förutsättningar, nytt pirr på nytt sätt. Löftesrika nätter och längtansfulla dagar, hår i ögonen och en katt som ska kliva runt överallt. Nya sidor av mig vecklas ut och solar sig i marsljuset.

Jag passar på nu när tokvåren vaknar till liv i det dammiga ljuset, de tufsiga krokusarna skallar sig igenom gammalt skräp och närapå min 23'e födelsedag kliver en insikt ut i solen.

Kärlek är många saker. Kär är man, och kärlek gör man. När kärleken äntligen passar mig, får våren vara hur smutsig och tokig som helst. När solljuset träffar mig lyser jag tillbaka.

3 kommentarer:

Blogger Raa sa...

Åååååhhhhh....

fredag, mars 16, 2007  
Anonymous Anonym sa...

gullet, våren gör oss alla lite mera levande. längtar efter dig lite mera, jag gillar verkligen vårlina!

lördag, mars 17, 2007  
Blogger /per sa...

Klant ;)

måndag, mars 19, 2007  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter