Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

söndag, december 17, 2006

Var är tiden, julstämningen, snön?

Är det någon som vet vart helgen tog vägen?
.
.
Jag börjar långsamt trampa på bromsen och gå ner för jul-landning trots brist på julstämning. Nej, den har inte infunnit sig. Kanske korta glimtar, som när jag luktade på årets första glögg och skrev min önskelista för någon månad sedan, men sen har det varit för mycket skola, jobb och övrig bortsovd eller bort-tvtittad tid för att känna hur någon snövit salighet lägrar sig. Inte ens när Slottskogs-kollektivduon julpysslade kändes något hyacintdoftande pirr i magen. Det kanske bara är en myt, det där med julstämning, som man inbillar sig att man känner när man är liten.
.
.
Jag, som aldrig kan leva i nuet har redan börjat planera nästa termin. Nej, inte av kontrollbehov (bara), utan för att det faktiskt finns mycket att se fram emot. Jag ska kickstarta Mary Kay-säljeriet, knacka på och kolla om jag får komma in i en ball studentdamkör och, förstås, gå B-kursen i arkeologi. Det sistnämnda ska nog bli roligast, särskilt grävkursen. Förhoppningsvis får även vi lektorer Fahlander och Hjörungdal som skall bevaka oss där i gropen utanför Kungälv. Förutom den euforiska glädjen i att äntligen göra lika balla grejer som riktiga arkeologer (eller åtminstone testa) ska det bli helt fantastiskt att utröna om, och i såfall hur, dessa två minst sagt olika arkeologer överhuvudtaget fungerar ihop. Men det kanske går bra. De kanske gillar katter båda två?
.
.
Det är i alla fall ingen tvekan om att alla gillar min katt. Att vi överhuvudtaget fick något grupparbete gjort när alla egentligen ville klappa Sushi, är ett av julens mirakel. Kommer det fler?
.
.
En grej som garanterat kommer - imorgon - är resultaten från senaste hemtentan. Eftersom jag startade läsåret starkt med ett VG, blir jag besviken om jag inte får VG igen. Jag blir så besviken att jag blir gul och blå!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter