Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

onsdag, december 06, 2006

födelse liv död återfödelse

Ställer in mig på andevärlden, ungefär som att trycka på en knapp. Som att tända ljuset, eller släcka kulissen som kallas verklighet. Jag gör det alltför sällan. Det är så mycket som kommer i vägen för att jag ska använda hela Jaget och hela min kraft. Så mycket vuxenliv.
.
Höga, mörka granar, en stjärnklar himmel, rävar, lodjur och andra skogsdjur framträder. En djup skog om natten. Allt som lever tittar nyfiket på mig. Jag börjar genast, utan att kunna hindra det, tänka på det som vi människor kallar växthuseffekten, på vårt kollektivt dåliga samvete som vi bär på samtidigt som vi glatt överutnyttjar fossila bränslen.
.
"Tänk inte så. Jorden ändrar klimat, det har hon gjort förr. Och hon är stark nog att överleva det här. Tänk mer på hur ni människor förorenar med ondska, smärta, rädsla och hat. Det är riktigt farligt."
.
Det börjar röra sig runt om mig, och jag öppnar ögonen. Verklighetens sceneri är tillbaka, och jag känner mig fånig. Yogapasset börjar snart, och det är inget konstigt att sitta i meditationspose och blunda medan andra går omkring med mattor och vattenflaskor. Men jag känner mig yrvaken. Det gick snabbt att lämna rummet, trots att jag gör det alltför sällan.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det där låter väldigt spännande och givande! Så du har också en läggning åt det mystiska, transcendenta? Vi borde umgås mer, ju! :) Vi har tydligen mer gemensamt än folkmusiken... :)

lördag, december 09, 2006  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter