Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

tisdag, december 12, 2006


  • Varför ger det en sådan kick att röra sig till musik i takt med en samling andra människor, i en sal, anförda av två hysteriska instruktörer?

  • Varför blir jag mer sporrad ju mer de skriker och hetsar?

  • Varför är det roligt att röra sig i takt till musik överhuvudtaget, och ännu roligare när man gör det tillsammans med en mängd andra människor?

  • Varför är det skönt att driva sin kropp till utmattning?

  • Varför attraheras jag överhuvudtaget till smått plågsamma utmaningar?

  • Är viljan att få uppmärksamhet, uppskattning och beröm en djupt liggande instinkt, eller har jag lärts upp till att sträva efter detta från det ögonblick mamma och pappa hörde orden "Det är en flicka".

  • Tänker män annorlunda? Är de oftare nöjda med sig själva som de är?

  • Är jag mer intresserad av att få mina frågor att låta så smarta som möjligt än av svaret?

  • Är det bara jag som är det isåfall?

  • Luras jag att tro att det grönaste gräset, framgång, beundran, uppskattning, kanske pengar väntar på mig när jag uppfyllt alla mina egna krav?

  • Är jag lättlurad?

  • Är jag lurad?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter