Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

måndag, december 04, 2006

Jag skyller på katten

Jag börjar bli kass på att kliva upp på morgonen. Jag tror att min katt är orsaken till mina sömnsvårigheter. Tänk dig själv - du börjar slumra in, långsamt, gött, ligga och snooza i täcket när något börjar prassla. Det prasslar mer och mer. Du märker att någon STÅR på dig. Det är katten Sushi som står på bakbenen och river loss stora sjok av tapeten. Tapeten i lägenheten du hyr i andra hand, eheh. Sushi har överhuvudtaget en faiblesse för att bita sönder papper. Är man inte jävligt snabb med att plocka upp morgontidningen från golvet kan man vara säker på att förstasidan pryds av ett hål.

Sushi är en hejare på att lista ut vilka papper som är viktiga. Medans räkningar, Biltema-reklam och instrutionsboken till klockradion ligger orörda hittar jag ofta brev med medlemsrabatt från HM, mina scheman, papper med hemtentafrågor och superviktig kurslitteratur söndertrasade till konfetti så liten att den inte ens duger till att kasta på ett nygift par.
Anledningen till att jag överhuvudtaget skriver blogg är antagligen att jag borde plugga ryska nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter