Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

söndag, augusti 06, 2006

Det har visst varit sommar, va?

Jag börjar se slutet på sommaren. Den gick mig förbi i år också. Den hetaste perioden, då det enda sättet att leva värdigt var att ligga vid havet, spenderade jag på ett äldreboende. Det är priset jag har att betala för att få leva som jag vill - den underbara, underbara lägenheten jag hittade åt oss är inte gratis, om än relativt billig. Den dator jag vill köpa är absolut inte gratis. Att köpa mat är inte gratis på sommaren ens för studenter.

När jag drar benen efter mig på älreboendet tänker jag på allt det jag har ock det jag får råd med tack vare jobbet.

Och jag tänker med fasa på de trånga överbelamrade flickrum jag har i mammas och pappas lägenheter, fyllda med dammiga reliker från min tonårstid. Leva där?? Utan att ha något jobb att gå till? Jag skulle förlora förståndet, tvivla på min existens i allmännhet och min vuxenhet i synnerhet. Tvivla på vem jag är och vad jag vill och vad jag gör här.
Jobbet, om än vidrigt, säger något om mig, min strävsamhet och målmedvetenhet, och viktigast av allt, min förmåga att klara mig själv när det behövs, och när jag vill.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter