Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

tisdag, augusti 01, 2006

Spågummorna på PlusEnergi

PlusEnergi, där jag via mitt andrahandskontrakt hastigt och lustigt blev kund, sysslar med spåkonst. Minst en klok gumma måste finnas bland deras personal, såvida de inte har lagt ut tjänsten på entreprenad. De vet nämligen redan hur mycket el vi har förbrukat under hela augusti. Det står på den senaste räkningen som kom någon gång i slutet av juli.
Coolt, va?
Undra vilket bemanningsföretag som hyr ut spågummor. Det är kanske ett yrke för mig? Det verkar kul, men trots att jag lusläst både VHS- och folkhögskolekatalogen har jag aldrig sett någon utbildning i spåkonst. Manpower och Adecco kanske internutbildar. Jag undrar hur löneutvecklingen är.

Puss och kram från Majornas bibliotek, lånedator nummer 2.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter