Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

torsdag, januari 18, 2007

Se upp för skärmarna

Skärmarna tar mig! Jag värjer mig. Tvingar mig att välja bort datorn och tv'n och skona mig från den konstanta, förödande underhållningen. Jag fruktar tillståndet då det är lättare att genast nämna 5 reklamsnuttar som sänds på tv just nu än att hålla kvar sina egna tankar lite längre, känna, vrida och vända på dem.
Medan jag skriver det här ligger mobilen några decimeter från pappret, påslagen. Då och då kommer ett sms som jag måste läsa och svara på.
Det är härligt att ha vänner. Jag minns hur det var att inte ha vänner. De stör mina tankar med sina sms, men det är okej, för det är härligt att ha vänner.
Mina tankegångar stördes inte när jag var ensam, men på den tiden tänkte jag ensamma tankar.

Stör gärna mina tankar, vänner, för tv'n är avstängd och jag sitter här och lyssnar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter