Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

onsdag, januari 10, 2007

Krogen.
En onsdagkväll, då Avenyn är så genomblött, kallt och oinbjudande som bara en gata i Göteborg kan vara.
Och ändå är krogen ganska full av folk. De dricker öl, vin, sneglar på varandra, ett grabbgäng flabbar högt och några tjejer ockuperar handfatet på damtoan med sina vinglas och sminkväskor.
.
Jag byter åsikt. Helt. Från att ha hatat krogvärldens druckna opersonlighet, börjar jag uppskatta den. Uppskatta fyllans förlåtande skimmer, uppskatta det hormonstinna värderandet, spanandet, poängsättandet mellan män och kvinnor. Uppskatta möjligheterna som den totala opersonligheten ger. Här är jag ingen, men om jag vill kan jag vara vem som helst. Och om jag vill går jag hem. Ingen minns mig imorgon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter