Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

fredag, oktober 20, 2006

Kosmiskt?

Veckan har varit bisarrt tung. Jag har varit så trött att ögonen svidit under lektionerna, och att tänka ut enkla saker, som att jag måste diska stekpannan och hur man gör det, har tagit många minuter.
Alla pratar om hur orkeslösa de känner sig, hur dåligt de sover och fler än jag verkar ha drömt konstiga drömmar. Jag vill förklara det med att de flestas jobb eller studier har hunnit kicka igång vid det här laget och man få alltmer att göra, i takt med att dagsljuset krymper.
Men min mamma har en ännu bättre förklaring - det är kosmiskt. Energierna över Jorden är röriga och tunga. En astrolog skulle antagligen förklara det bättre, men det händer saker i jordens energifält som avspeglar sig i vår vardag.
Och visst vore det skönt ifall Försäkringskassan godtog diagnosen "kosmiskt energiarbete" när man sjukanmälde sig?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter