Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

torsdag, oktober 05, 2006

Smala Sussie

Äntligen har jag sett Smala Sussie - väldigt.... värmländsk. Nu kan jag också svänga mig med uttryck som:

Tack för att ni lyssnade!
Fan jävla o-flyt!
Känns rätt gött faktiskt.
Gött! (bra att säga när man har sex)

det var en mycket bättre film, med ett mycket större allvar än jag väntade mig. Någon recensent jämförde Malmros alster med David Lynch och tja, jag vet inte. Jag har sett för lite Lynch för att veta hur relevant den jämförelsen är, men nog var det en förvirrande blandning dialektbuskis och tragik i intrikata tidshopp. Men den får fem Rådvillbergsäkrar av fem möjliga, och jag vill se mer av huvudrollsinnehavaren Jonas Rimeika (av två anledningar ;-P).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter