Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

onsdag, september 27, 2006

...och jag blev förkyld igen.

Varmast idag: Universitetsbiblioteket. Jag och min vän spanienresenären myntade en gång uttrycket biblioteksvärme; eftersom man alltid, de delar av året man bär minsta jacka, börjar svettas när man kommer in på biblioteket. Och det stämmer fanimig än idag. När vi kom in på UB höll vi på att .

Märkligast idag: Vad folk köper på Konsum. Det är ganska underhållande att se vad som rullar fram genom kassan. Själv köpte jag: djupfryst lasagne, kattsand, och två sorters hälsokostmedel mot förkylning. Samband?
Men damen framför mig tog priset. Två paket bindor och ett paket té. Bara. "Jo, jag får sån störtmens i början, och det enda som hjälper är grönt té med vaniljsmak."

Tråkigast idag: En av böckerna jag lånade på UB. Vilken besvikelse! Jag har insett att världens tråkigaste bok inte är Körkortsteorin, trots allt, utan en bok eller snarare en artikelsamling i mitt favoritämne arkeologi. Om hur stora civilisationer utvecklas. Den är så abstrakt att det är löjligt, och jag är så uttråkad att det nästan är lite lockande att äta strumpor.

Bäst idag: Och inte bara idag, utan alltid - att smita från böckerna, kika in på youtube.com och njuta av Scissor sisters's snygga videor. "Laura" överlägset snyggast, sexigast, allt. Och så är det onsdag, och vi förtjänar ännu ett avsnitt av America's Next Top Model!

Skummast idag: Poseidon-fontänen. Någon har hällt i en årsproduktion schampoo, och det har skummat i flera dagar.

Längtar efter: fredag. Inte så förvånande kanske. Men kommande fredag är bättre än andra fredagar, eftersom min mor fyller år och detta gynnar mig. Jag ska nämligen följa med på Göteborgsoperans Don Giovanni med middag i operans restaurang, och det mina damer och herrar är lyx!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter