Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

fredag, september 01, 2006

Tôrken på Haga Kôrkogata

Nu bor vi tre i vår trea. Sushi, en röd, tjock katt är det senaste tillskottet. Trots att han nyligen var utekatt och nu är berövad på sin frigång, verkar han ta flytten med ro.
Han traskar omkring i lägenheten, kräver ständig uppmärksamhet, hoppar upp på bord, hyllor, diskbänken, soffor, datorer, och senast idag var han på väg in i mikrovågsugnen innan jag hann stoppa honom. Han smiter in i badrummet och lägger sig till rätta i badkaret så fort tillfälle ges, och ser annars till att vara så mycket i vägen som möjligt. En favorit är att slänga sig på rygg i hallen när man går förbi. Våra mattor är sällan utslätade numera.
Nätterna spenderar han i min säng, helst I ansiktet på mig.
Sushi verkar ha det bra, trots det begränsade utrymmet.

Idag utforskade jag och en vän fenomenet gratis after work-bufféer. Det blir vårt nya fredagsnöje, en vuxen variant av fredagsfikat. Varför har vi inte tänkt på det tidigare? Vem vill inte glufsa i sig en gratis buffé till priset av en stor stark, räck upp en hand? Det verkar räcka med att ramla in på vilken central krog som helst, och ta för sig, förutsatt att man köper något drickbart.
Ikväll testade vi Bazar, på Haga Kyrkogata. Det var gott, vegetariskt, kryddigt, men ganska så budgetpräglat. Bartendern var tjock och rolig. När min vän frågade vad de hade för alkoholfria drycker var svaret: "Ööh, aaa, ska höra med tôrken i kôket."

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter