Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

torsdag, augusti 31, 2006

ingefärschoklad.

Jag har nästan glömt vårdbiträdet jag var för mindre än en vecka sedan.
Jag har: registrerat mig på kåren, betalat avgiften därför, skaffat lånekort på UB, orienterat mig på Humanisten, och ätit sushi.
Sushin intogs på Yamato, och det var den snyggaste sushin jag sett. Dessutom kom kocken och gav oss en lektion i att man inte dricker upp misosoppan som förrätt. Dit går jag gärna igen för ytterligare lektioner i japanskt ätande.
Gärna i sällskap med min kära sambo, eftersom att se henne försöka äta sushi var det roligaste jag sett på länge.

Hittade en groteskt god choklad: Green & Black's organic Ginger, mörk choklad med små bitar av kristalliserad ingefära. Ojoj.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter