Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

torsdag, augusti 24, 2006

Jag vill ha en egen talkshow!

Idag kom jag på en briljant idé - jag borde få en egen talkshow! Jag skulle vara en humoristisk, kaxig och lättsam men ändå vass och påläst förebild för unga kvinnor, som bjuder in diverse intressanta gäster till att prata om både skojiga och tunga ämnen.
Som Luuk, fast antagligen lite seriösare, som Ellen Degeneres fast med lite mer innehåll, inte lika amerikanskt som Oprah, inte lika brudigt som Tyra Banks, och sen finns det nog inga andra talkshows som roar mig. Martha Stewart står på min dödslista.
Sverige har inga stora pratshow-värdar numera, ingen stor självklar personlighet att titta på och suga i sig varje ord av. Kristian Luuk och Stina Dabrowskij hade sina karriärer.
Men jag skulle kanske bli någon? En pratshow uppkallad efter mitt förnamn, som Alice och Hannah som hade korta karriärer för några år sedan.

Jag skulle ha olika teman med en lagom mix av lättsamhet och aktuella frågor, som studentliv, varför det finns så mycket dokusåpor, ytlighet, feminism, integration, jag skulle bjuda in historiker och forskare som fick berätta varför världen ser ut precis som den gör, till exempel varför vi har så många engelska låneord och varför just Afrika är så fattigt, ett avsnitt vid juletid där vi tar upp gamla, nya, svenska och importerade jultraditioner, jag skulle bjuda in lagom okända unga artister, folk som är kända för NÅGONTING och som har något spännande att svara på mina coola frågor, och så vidare.
Tittarna skulle få ringa in och fråga olika experter, jag skulle fråga ut Ebba von Sydow om varför hon är så elitistisk och ytlig, jag skulle fråga utbildningsministern om varför studenter inte har bättre ekonomi, jag skulle fråga Peter Eriksson om hur mp egentligen har tänkt sig medborgarlön.

Fast är man bara karismatisk nog behöver man kanske inte ha så mycket till teman på sina program?
Min önskelista över gäster är som följer:
Björk, Leif Pagrotsky, Paris Hilton (jag skulle vilja veta hur klyftig hon är egentligen), Awa (det kvinnliga keyboardmonstret i Lordi, vi skulle kunna göra ett avsnitt om kvinnor i musikbranschen och inte för att Awa är så speciell, men hennes kostym är väldigt fin), Mikael Niemi, Gudrun Schyman, Jonas Gardell, Elake kocken Gordon Ramsay, Eva Röse...
jag lär komma på fler.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter