Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

torsdag, augusti 31, 2006

Habemus Internet!

Jag hämtade paketet från ComHem, studerade de überpedagogiska instruktionerna en stund varpå jag installerade modemet och kablarna. Busenkelt.
Naturligtvis fungerade inte internet.
Det tog en dag för modemet att fundera ut sin uppgift i världen, jag kunde se framför mig de små modemgubbarna som satt inne i dosan och höll konklav: "Vad ska vi göra?"
"Ni ska tända lampan där det står CABLE!" skrek jag till modemet. Den bara blinkade dumt med RECIEVE-lampan.
Gubbarna letade och letade. Jag testade internet gång på gång, pluggade om kablarna, startade om det stackars modemet genom att dra ur sladden och sätta i den igen, flera gånger. Men varje gång misslyckades det och modemgubbarna sände ut svart rök.
Det dröjde ända till kvällen innan konklaven enades om att deras uppgift var att ge mig internet. Vit rök puffade upp ur modemet, CABLE-lampan lyste och jag var uppkopplad!
Habemus Internet!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter