Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

tisdag, juni 26, 2007

Orosmoln: bristen på moln

När Europas väder slår bakut kan den rymdresande, hjärttransplanterande och nobelprisdistribuerande människan inte göra mycket. Utom att hålla i sig. Vädret är en av de få makter som fortfarande fullkomligt ignorerar människan - kanske den enda kraft som är om möjligt ännu destruktivare än vi själva.
När paraplyerna blåser sönder är det bara att stanna inomhus tills vädret är snällt igen. Översvämningar lamslår England och stormar skakar Ryssland. Hetta söver Medelhavsområdet, och jag kunde ha struntat i alltihop, vore det inte för rapporter om extrem hetta även i Rumänien. En värmebölja som skördat flera liv, och riskerar att göra min resa avsevärt tuffare.

1 kommentarer:

Blogger Raa sa...

Mm, tyckte väl att den sista veckan i Grekland var lite väl varm. Jag var glad att jag inte skulle vara där i juli. Så, kommer att lida lite med dig när du är där borta... Och kroppsarbeta och allt som du ska göra. Får hoppas att det finns en sjö i närheten där ni kan skölja av lerlagren.
Men det läskigaste är ju om det bara blir varmare och varmare för varje år. Och att det är vi människor som orsakar det.

tisdag, juni 26, 2007  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter