Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

söndag, augusti 05, 2007

Brasov, en sondag

Den har helgen har vi tagit var tillflykt till den lite storre staden Brasov, i ostra Transylvanien. Igar gick all tid at till att kryssa genom sma skogvagar till ett statligt gammalt slott och tillbaka igen, och idag har tiden bara... gatt. Jag har inte sett sa mycket av Brasov, men jag har atit gott, duschat i ett riktigt badrum, sovit i en riktig sang och njutit i storsta allmanhet. Brasov ar vackert, inte lika karaktaristiskt som Sibiu men har mer att erbjuda, fler talar engelska och det ar lattare att ta sig fram.

Det regnar och askar, vi har spenderat eftermiddagen pa en fransk glasservering och lekt med en sot hundvalp som strok omkring, och det ar snart dags att ta taget hem till Tilisca. Ytterligare tva veckors gravande vantar - den 16/8 kommer jag hem. Langtar efter er!

1 kommentarer:

Blogger Raa sa...

Tack för kortet! Längtar efter dig med!

tisdag, augusti 07, 2007  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter