Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

lördag, juli 21, 2007

Sibiu, Transylvanien, en lordag

Hotel Imperatul Romanilor, Sibiu: Det ar vansinnigt varmt, och jag har antligen efter over en vecka fatt duscha i en riktig dusch, i ett riktigt badrum. Det ar vad jag tanker mest pa just nu.

Min resa har sniglat sig fram - fran Budapest, tillsammans med nya vanner pa ett ensligt tag over gransen till Rumanien. Jag sov bara nagra fa timmar. I gryningen vaknade jag. Endagslinserna satt kvar i ogonen och kliade, och det borjade ljusna. Det rumanska landskapet blev synligt utanfor taget. Plotsligt ville jag inte sova mer - det har var det vackraste jag sett pa lange, lange... sen jag flog in over Island kanske? Den dar kanslan av att vara extra levande, utan att det spelar det minsta roll vem man ar och var man kommer ifran. Det enda ratta just nu ar att buga sig i vordnad over det vackra, frammande land man kommit till. Amerikanerna jag delade kupe med borjade vakna, och jag hade inte langre landskapet for mig sjalv.

Sen gick veckan rasande fort - vi hamnade i Europas kanske minsta, sotaste by - ja, det sitter gummor med svarta hucklen och stickar utanfor husen, och ja, bilarna trangs med hastvagnar, och ja, vi blir jagade av hons och gass och kor. Min trygga punkt ar mitt lilla talt, och i en vecka har vi gravt ut marken runt tva Dakiska forsvarstorn, for att spara vad som hande nar dakierna forlorade sitt land till romarna pa 100-talet e. Kr.

Det var allt for den har gangen - kram till alla!

4 kommentarer:

Blogger Raa sa...

Kul att läsa! Låter som du har det bra. Fortsätt med det. Kram!

lördag, juli 21, 2007  
Anonymous Anonym sa...

Førstår att du vill vara kvar så længe som møjligt, fram till høstterminen om det går. (Jodå, jag ær i Norge och skriver på ett norskt tangentbord och hær regnar).
Du måste skriva mer om hur det ser ut och vad du gør, om sværdet du grævde fram, alla galna mænniskor och allt ting.
Kram mamma

söndag, juli 22, 2007  
Blogger /per sa...

Bilder! Ge oss bilder!
(rådande tekniska begränsingar kanske gör det omöjligt för tillfället, men jag kan ju redan nu passa på att påminna dig om det inför din hemkomst)

söndag, juli 22, 2007  
Blogger RådvillBergsäker sa...

Jada jag har det bra!

Nej, jag har inga mojligheter att ladda in bilder - jag ar glad om jag overhuvudtaget hittar en dator da och da...
Men jag proppar kameran full, sa det kommer nar jag kommer hem.

onsdag, juli 25, 2007  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter