Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

onsdag, juli 25, 2007

Sibiu, en onsdag

Idag ar vi lediga fran gravandet och har blivit inslappta till Sibiu igen, for att gora diverse arenden - nagra behover bestalla flyg- och tagbiljetter, andra behover anvanda internet, och de flesta behover bara koppla av, sitta pa en stol istallet for pa marken, dricka en kopp riktigt kaffe och anvanda ett riktigt badrum istallet for att huka bakom en buske.

Det har internetkafeet ar lite ruffigt, ligger pa en overvaning pa shopping-gagatan Strada Nicola Balcescu, har ful graffiti pa vaggarna, samt gamla filmaffischer. Till exempel Sagan om Ringen pa rumanska. Jada, jag tog en bild.

Pa lordag-sondag far vi till Sighisoara pa utflykt, nagra stycken. Amerikanerna ar ivriga att se en real medieval small town, ar upprymda over att man faktiskt far sitt kaffe i en porslinskopp och inte en pappmugg pa European cafes, och kan redan saga skal! istallet for cheers.

Efter flera skekheta dagar borjar det blasa. Vilken dag som helst kommer en storm, och vi oroar oss for talten. De haller sakert, men de talt som ligger alldeles vid strommen riskerar att bli dranka.

Hur det gar far ni hora en annan gang... Sighisoara ar, enligt guideboken, en almost internet-fre town...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter