Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

måndag, juli 09, 2007

3 dagar kvar

Sista veckan innan avfärd till Budapest och Rumänien. Packandet är påbörjat, sakta men säkert. En pryl då och då. Jag stuvar om, provar att bära den nyköpta 55-literssäcken, funderar på vad som kan dras ifrån och läggas till, vilka skor som bäst lämpar sig för strövtåg i Budapest respektive en transylvansk skog full av moskiter, och hur mycket lei jag ska köpa innan avfärd.
Pappa, min hjälte förklädd till Komvux-rektor, har fått blodad tand (vem får inte det när det handlar om Transylvanien) och köpt en Interrailbiljett för att kunna hälsa på både mig och ädla städer som Prag, Wien och Sibiu.
Jag kommer antagligen blogga från Budapest, men nästa vecka befinner jag mig, om allt går enligt planerna, i ett tält på en transylvansk bergssluttning där internetuppkopplingarna inte växer på träd. Det blir glest mellan bloggandet, men när jag väl lyckas hoppas jag ha desto mer att berätta!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter