Rådvill-Bergsäker och Världen

Mitt liv och alla som är inblandade. Arkeologi. Studentliv. Nattliv. Katten. Film, musik, operabesök. Ibland är det bara roligt, ibland har jag grubblat jäkligt mycket. Jag blir glad om Du kommenterar!

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

fredag, september 28, 2007

Idag bär jag rött.

Idag sitter jag hemma hela dagen och pluggar. Det är ingen som kan se att jag har en röd tröja på mig som stöd för Burmesernas kamp för demokrati, därför talar jag för säkerhets skull om det här på bloggen.
Jag hoppas att en till synes verkningslös symbolisk handling får en tyngd genom att upprepas världen över. Kanske, kanske, trots att Burmas juntaledare kapat av varenda internetkabel i landet förutom sina egna, når vetskapen om världens stöd Burmas folk. Jag hoppas det ger dem lite mod.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Notebook, I hope you enjoy. The address is http://notebooks-brasil.blogspot.com. A hug.

söndag, mars 16, 2008  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

Free Website Counter
Free Counter